No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

Shopping cart

ITIL 4® Foundation

Domovská stránka » ITIL 4® Foundation

ITIL 4® Foundation

O  kurze

Kurz ITIL 4 Foundation je vstupnou úrovňou do sveta riadenia IT služieb podľa najnovšieho rámca ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Tento kurz je zameraný na základné koncepty a princípy ITSM (IT Service Management), ktoré pomáhajú organizáciám efektívne riadiť a poskytovať IT služby. Účastníci sa oboznámia s kľúčovými postupmi, terminológiou a prístupmi ITIL 4, pričom sa zameriavajú na to, ako poskytovať hodnotu zákazníkom a zlepšiť výkonnosť IT oddelení.

Kurz je ideálny pre každého, kto chce získať pevný základ v oblasti riadenia IT služieb, či už ide o manažérov IT služieb, technických špecialistov, alebo tých, ktorí chcú zvýšiť svoju kvalifikáciu a pochopenie ITSM procesov či rozšíriť existujúce znalosti ITIL. Je vhodný pre každého, kto sa zaujíma o riadenie IT služieb, od začiatočníkov až po skúsených profesionálov. ITIL 4 Foundation pomáha zlepšiť efektívnosť a prispieva k dosiahnutiu vyšších cieľov v oblasti poskytovania kvalitných IT služieb.

Študijné materiály

Poskytované študijné materiály ku kurzu sú v anglickom jazyku. Výklad lektora pri prezenčnej a online forme je v slovenskom jazyku. Certifikačná skúška vo forme testu je v anglickom jazyku.

Prečo absolvovať kurz

  • získanie základných znalostí IT Service Managementu (ITSM),
  • poznanie flexibilného rámca pre moderné IT prostredie,
  • príprava na pokročilejšie úrovne ITIL 4,
  • efektívnejšia práca v kontexte riadenia IT služieb,
  • hlbšie pochopenie potreby ITSM,
  • praktické využitie ITIL 4 v každodennej práci,
  • získanie medzinárodne uznávaného certifikátu,
  • podpora kariérneho rozvoja a uplatnenia na trhu práce.

Obsah kurzu

  • Úvod do základných pojmov a konceptov ITIL 4
    • Hlavné definície a terminológia ITIL 4
    • Prínosy a štruktúra ITIL 4
    • Stupne certifikácie ITIL
  • Riadenie služieb
    • Hodnota a vzájomná tvorba hodnoty
    • Služba, prostriedky a produkty
    • Vzťahy v službách
    • Náklady, riziká a výstupy
  • Základné princípy
    • Sedem kľúčových princípov
    • Aplikácia hlavných princípov
  • Štyri aspekty správy služieb
    • Ľudské zdroje a organizácie
    • Dátové a technologické systémy
    • Dodávatelia a partneri
    • Hodnotové toky a operácie
    • Vonkajšie vplyvy a model PESTLE analýzy
  • Systém hodnoty služieb
    • Základný prehľad systému hodnoty služieb
    • Prehľad reťazca tvorby hodnoty služieb
  • Neustále zdokonaľovanie
    • Základné informácie o neustálom zlepšovaní
    • Model procesu neustáleho zlepšovania
    • Prepojenie medzi neustálym zlepšovaním a kľúčovými princípmi
  • Praktiky ITIL – prehľad
    • Účel postupov ITIL
    • Neustále zlepšovanie
    • Riadenie zmien
    • Riešenie incidentov
    • Riadenie problémov
    • Spracovanie požiadaviek na servis
    • Service Desk
    • Postup správny úrovne poskytovaných služieb

Prezenčná forma
Prezenčná forma je tradičný spôsob výučby. Tento formát prebieha ako interakčný priamy kontakt medzi lektorom a účastníkmi kurzu formou výkladu problematiky, praktických príkladov a cvičení a samozrejme diskusie. Účastníci majú tak možnosť pýtať sa okamžite svoje otázky a dostávať na ne odpovede. Kurz prebieha za fyzickej účasti lektora a účastníkov kurzu v našich priestoroch v Žiline alebo Bratislave. Kurz trvá 3 dni počas pracovných dní od 8:00 do 16:00.

Online forma
Účastníci absolvujú kurz online so živým lektorom cez počítač. Účastníci budú mať prístup k študijným materiálom v podobe súboru. Interakcia medzi účastníkmi a lektorom prebieha v podobe online výkladu a diskusie. Online verzia kurzu poskytuje flexibilitu a umožňuje sa pripojiť z pohodlia domova alebo z práce.

E-learning forma
E-learning predstavuje formu samoštúdia študijných materiálov v e-learningovom konte. Výhodou tejto formy štúdia je úplná pružnosť v termínoch, keďže nie je nutnosť viazať sa na lektora alebo priestory. Táto forma je z pohľadu účastníkov najflexibilnejšia, keďže je možné venovať sa kurzu podľa vlastných možností a preferencií.

 

Ako to prebieha?

Účastník, ktorý si vyberie formu e-learningu získa prístupové kódy do e-learningového konta pre absolvovanie kurzu. Účastníci môžu postupovať vlastným tempom v priebehu celého vzdelávania. Výhodou je optimalizácia pre mobilné zariadenia, čo znamená, že vzdelávať sa budete môcť kdekoľvek a kedykoľvek. Kvôli vzdelávaniu nemusíte nikam cestovať alebo sa prispôsobovať termínom, stačí Vám iba počítač/telefón a prístup k internetu. Počas celého vzdelávania máte prístup ku kontrolným záznamom procesu učenia  a možnosť tak sledovať svoj pokrok.

Obsah tejto e-learningovej formy kurzu zodpovedá ostatným formám (online alebo prezenčnej). Pri e-learningu je výklad školiteľa nahrádzaný audiovizuálnou nahrávkou v anglickom jazyku.

Obsah kurzu  pozostáva z multimediálnych prvkov a aktivít ako:

  • prípadové štúdie,
  • praktické cvičenia,
  • online prezentácie,
  • videoukážky,
  • výklady,
  • animácie,
  • cvičné testy,
  • podporné materiály.

So zodpovedným prístupom k samoštúdiu, je táto forma vzdelávania naozaj výhodou, keďže ponúka:

  • individuálnu dĺžku času na štúdium,
  • možnosť viacnásobného opakovania kapitol,
  • výber konania skúšky podľa vlastných možností,
  • získavanie priebežného hodnotenia.

Certifikačná skúška cez e-learning

Po absolvovaní každej kapitoly sa účastníkovi sprístupnia otázky, ktoré preverujú získané znalosti a pripravujú ho na záverečnú skúšku. Absolvovaním všetkých kapitol budete pripravený na záverečnú skúšku, ktorú môžete vykonať z pohodlia domova ihneď po dokončení alebo neskôr podľa vlastného uváženia.

Certifikačnú skúšku je potrebné vykonať do 12 mesiacov od zakúpenia e-learningovej formy kurzu!

Aký je rozdiel medzi formou online a e-learning?

Hlavným rozdielom je forma výučby. Pokiaľ pri online musí byť účastník prítomný a aktívny počas vyučovacích hodín pri e-learningu si toto plánuje a organizuje sám. Získaním kódov a prístupu si vyhradzujete čas na vzdelávanie sám a nikto iný vás v tom neobmedzuje. V prípade zmeny plánov, nemáte žiadnu absenciu a nemusíte si riešiť náhradný termín výučby.

E-learning poskytuje naozaj dlhý časový úsek (1 rok) na zvládnutie problematiky, opakovanie jednotlivých kapitol a samoštúdium pre úspešné zvládnutie certifikačnej skúšky.

Ako sa prihlásim na kurz?

Kliknutím na tlačidlo Mám záujem otvoríte formulár. Po jeho vyplnení kliknite Odoslať. Obratom vás bude kontaktovať náš zamestnanec s informáciami o realizácií kurzu. Ak je vypísaný termín kurzu, môžete sa priamo prihlásiť na tento termín. Vyhradzujeme si právo neotvoriť kurz v prípade nenaplnenia minimálnej požadovanej kapacity.

ITIL 4 Foundation je úvodným kurzom do problematiky ITIL (Information Technology Infrastructure Library), ktorá sa zameriava na riadenie IT služieb. Náš kurz poskytne účastníkovi znalosti o princípoch a terminológii ITIL, ktoré sú potrebné na efektívne riadenie IT služieb.

ITIL 4 je navrhnutý tak, aby spolupracoval s inými rámcami a metodológiami, ako sú COBIT, ISO 20000, TOGAF a PRINCE2. To umožňuje organizáciám integrovať ITIL s existujúcimi procesmi a nástrojmi bez narušenia pracovného prostredia.

Organizáciám ponúka ITIL 4 lepšie riadenie IT služieb spojené so zlepšením kvality služieb a spokojnosti zákazníkov. Vedie k zníženiu nákladov a zvýšeniu efektivity jednotlivých procesov. Pomocou ITIL 4 dokážete aj rýchlejšie reagovať na zmeny v technológiách a biznise. Ďalej podporuje digitálnu transformáciu.

Absolvovaním kurzu a certifikácie ITIL 4 Foundation dokazujete vaše základné znalosti o riadení IT služieb podľa rámca ITIL. Pomôže zlepšiť vašu kariérnu pozíciu, zvýšiť vašu hodnotu v organizácii a otvoriť dvere k ďalším certifikáciám ITIL.

960€

(€ s DPH)

Cena certifikačnej skúšky je zahrnutá v cene kurzu!

Informácie

  • 12.05. – 14.05.2025 │Bratislava, prezenčne
  • 10.06. – 12.06.2025 │Žilina, prezenčne
  • 19.08. – 21.08.2025 │Bratislava, prezenčne
  • 23.09. – 25.09.2025 │Žilina, prezenčne
  • 21.10. – 23.10.2025 │Bratislava, prezenčne

Mám záujem o certifikáciu!

Vstupné znalosti

Pre absolvovanie kurzu nie je zo strany záujemcu potrebná žiadna špecifická znalosť ani skúsenosti s predchádzajúcou verziou ITIL. Skúsenosti a znalosti IT prostredia sú výhodou. Podmienkou je znalosť základov prác s PC.

Cieľová skupina

  • IT projektový manažér,
  • IT špecialista,
  • IT manažér,
  • IT konzultant,
  • vedúci IT tímu,
  • manažér IT služieb,
  • manažér vývoja IT,
  • manažér riadenia zmien,
  • digitálny produktový manažér,
  • pracovník technickej podpory,
  • systémový administrátor,
  • enterprise architekt,
  • finančný riaditeľ,
  • riaditeľ IT,
  • DevOps inžinier,
  • business analytik,
  • správca siete,
  • vývojár,
  • systémový integrátor

Certifikačná skúška

Po úspešnom ukončení kurzu môže účastník absolvovať medzinárodne uznávanú certifikačnú skúšku ITIL 4 Foundation, ktorá je na základe podmienok a pravidiel PeopleCert. Ako absolvent nášho kurzu máte možnosť vykonať túto skúšku v priestoroch nášho certifikačného strediska v Žiline alebo Bratislave. Cena kurzu je vrátane certifikačnej skúšky. Pre ďalšiu certifikáciu je, avšak potrebný Foundation level, ktorý je podmienkou pre rozšírenie kompetencií na vyššie úrovne.

Certifikačná skúška ITIL 4 Foundation prebieha formou testu na počítači, v ktorom si účastník vyberá správne odpovede. Test je v anglickom jazyku a pri zatvorenej knihe.

  • Názov skúšky: ITIL 4 Foundation Exam
  • Počet otázok: 40
  • Úspešnosť: 26 správnych odpovedí (65 %)
  • Trvanie skúšky: 60 minút
  • Platnosť certifikácie: 3 roky

Cena certifikačnej skúšky je zahrnutá v cene kurzu.

960€

(bez DPH)

Cena certifikačnej skúšky je zahrnutá v cene kurzu!

Informácie

  • 12.05. – 14.05.2025 │Bratislava, prezenčne
  • 10.06. – 12.06.2025 │Žilina, prezenčne
  • 19.08. – 21.08.2025 │Bratislava, prezenčne
  • 23.09. – 25.09.2025 │Žilina, prezenčne
  • 21.10. – 23.10.2025 │Bratislava, prezenčne

Vstupné znalosti

Pre absolvovanie kurzu nie je zo strany záujemcu potrebná žiadna špecifická znalosť ani skúsenosti s predchádzajúcou verziou ITIL. Skúsenosti a znalosti IT prostredia sú výhodou. Podmienkou je znalosť základov prác s PC.

Cieľová skupina

  • IT projektový manažér,
  • IT špecialista,
  • IT manažér,
  • IT konzultant,
  • vedúci IT tímu,
  • manažér IT služieb,
  • manažér vývoja IT,
  • manažér riadenia zmien,
  • digitálny produktový manažér,
  • pracovník technickej podpory,
  • systémový administrátor,
  • enterprise architekt,
  • finančný riaditeľ,
  • riaditeľ IT,
  • DevOps inžinier,
  • business analytik,
  • správca siete,
  • vývojár,
  • systémový integrátor

Kontaktujte nás

Nie ste si istý výberom správneho kurzu či certifikácie? Neváhajte nás kontaktovať, radi zodpovieme všetky vaše otázky.